2012. április 1., vasárnap

Pöttyölő másképp



Emlékeztek még a pöttyölőre?
Akkor kartonpapírból pöttyöket vagdostam és felfűztem őket 7 különböző hosszúságú fonalra, amit én személy szerint a klímánkhoz rögzítettem, így egy vidám fali dekorációt kaptam.

Most ugyanezekkel a karton pöttyökkel fogunk dolgozni. Nem kell mást tenned, mint eldönteni, hogy hova szeretnél a lakásba egy ilyen bohókás dekorációt, kiválasztani az oda illő színeket és vagdosni no meg egy kicsit ragasztgatni. Valahogy így:

Vagdoss ki annyi pöttyöt, amennyi kb. kell a megálmodott mérethez (vagy amennyi türelmed van ☺).  
Mielőtt összeragasztod a pöttyöket, rendezd el őket egy próbára. Egyrészt lásd, hogy elég-e, amit kivágtál, másrészt játszhatsz az alakzatokkal, hogy melyik néz ki jobban.

Kezdd el összeragasztgatni a pöttyöket. Erre nincsen recept, a fantáziádra hallgass. Én sima ragasztó stiftet használtam és egy 50x70-es kartonlapon dolgoztam, így szögletes lett a befoglaló forma. Eredetileg sokkal meghatározhatatlanabb formát szerettem volna, de azt sokkal macerásabb kivitelezni.
Miután minden pöttyöt összeragasztottál, óvatosan fordíts meg a "képet" és cellux-szal segíts rá a ragasztásra. Ez azért kell, mert néhány helyen egészen kicsi felületen érintkeznek csak a kartonok és így biztosan nem fog szétesni a mű.
Így néz ki nálunk, a már korábban elkészített pöttyfüzérek mellett.
Mivel az összsúlya nagyon kevés, a falra gyurmaragasztóval rögzítettem 5 helyen. Bármikor bővíthető, leszedhető és nem hagy lyukat a falon.
Az én kedvencem, hogy kétféle fényes anyaggal is dolgoztam, ezért bizonyos szögekből becsillannak a pöttyeim. Ahogy nézegettem a falon, beindult a fantáziám...azon gondolkoztam, hogy kb. 1-1,5 m magas és 20 cm szélesben nagyon jól nézne ki...vagy nem pöttyökből, hanem szögletes formákból. Szóval ezernyi variáció van még, amiben el tudom képzelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése