2013. október 21., hétfő

Lakberendező tanfolyamon (is) jártam

Ha már a virágkötő tanfolyamos programomról beszámoltam itt a blogon, úgy illik, hogy a lakberendezőset se hagyjam ki :) Annál is inkább, mert a témája idevág, ráadásul nagyon tetszett és sok ötletet adott nekem.

Augusztus végén két hétvégét töltöttem a Stílusház Oktató Stúdióban a hobbi lakberendező tanfolyamukon. Nem tudtam, mit várjak ettől a 4 naptól, de nagyon érdekelt és mivel kuponos lehetőség volt, ennyi pénzért (13 000 Ft) nem bírtam kihagyni. Ráadásul egy költözés is kinézőben van az eslő saját házunkba, úgyhogy nem volt mese :)

Jól tettem!

A 4 nap alatt annyi hasznos információt sikerült átadniuk, hogy egyáltalán nem bántam meg, hogy strand helyett az iskolapadban üldtem a 30 fokos melegben. Ami külön plusz pont még, hogy gyakorlati feladatok is voltak (ld. lentebb).

A tanfolyam tematikája:
  • A lakás és funkciói - térszervezési alapelvek
  • Lakberendezési stíluskalauz
  • Az anyagok kiválasztásának szempontjai
  • Optikai térhatásmódosító eszközök használata a lakberendezésben
  • Dekorációs alapelvek, a kompozíció
  • A színek élettani és lélektani hatásai
  • A színek szimbolikája
  • Optikai hatások a színek segítségével
Összességében az tetszett igazán, hogy a fentiekhez kellett egy kis pszichológia, szociológia, társadalomtudomány fizika, biológia és ettől lett minden érthető és kerek.

Hogy ne csak ilyen szárazon tudósítsak a tanfolyamról, mutatok két feladatot is, amit csinálnunk kellett:

1. Színpszichológia
    A feladat azt akarja demonstrálni, hogy nincsen csúnya szín. Minden viszonyítás kérdése.

Így csináltuk: kaptunk több száz színmintát papíron. Mindenkinek ki kellett választania 1 db színt, ami nem tetszik neki. Az enyém ez volt:


Ezután az volt a feladat, hogy kezdjünk el olyan színeket keresni a "nemtetszik" mellé, amelyek mellett már tetszik az adott szín. Nekem ez az összeállítás jött ki:


Nem mellesleg ez egy tipikus hideg-meleg kontraszt.
Nálam tökéletesen működött a feladat, sikerült olyan kompozíciót találnom, amiben a "nem szeretem" szín új értelmet nyer.

2. Szoba "felöltöztetése"
    Ez a feladat tökéletes volt arra, hogy kicsit megcsillogtassuk a kreativitásunkat. Mindenki    megkapta ezt az üres szobarajzot:


A feladat pedig az volt, hogy ki-ki ízlése szerint "díszítse ki" az üres szobát. Magyarul: színezd ki, rajzold bele az általad elképzelt kiegészítőket és bármit, amit szeretnél. Nekem ilyen lett:



Elő a színes ceruzákkal, próbáljátok ki Ti is! Az üres szoba vázlatot nyomtassátok ki és nézzétek meg, hogy milyen szobadekoráció jut eszetekbe róla.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése