2011. szeptember 12., hétfő

DIY-padlóváza


Hozzávalók
Ültem a lakásban és kipattant a fejemből, hogy szeretnék egy padlóvázát kartonból. Pont. Semmi előtörténet...egyszerűen csak beugrott. Mivel nemrég költöztünk, így karton volt bőven, szóval neki is láttam.

Mielőtt elkezded, jó ha térben el tudod képzelni a kész vázát, így annak megfelelően szabhatod ki a kartont. Én a lehető legegyszerűbb formát választottam. Négyszögletes vázát készítettem.

Első lépésben széles ragasztószalaggal rögzíted a kartont a kívánt formára. Az alsó részeken javasolt többször is átmenni.
A kartont ráteszed a csomagolóanyagra. Itt jól látszik, hogy mekkora anyagra van szükség.
Itt jön egy kis csavar: ahhoz, hogy ne egy sablonos vázát kapj, egy kicsit gyűrd meg az anyagot mielőtt elkezded bevonni az alapot.
A csomagolóanyagot cellux-szal rögzítsd az elején, figyelve, hogy a ráncok megmaradjanak.
Ezután elkezdheted körbevonni a kartont.
Ha a végére érsz, vágd le a felesleges csomagolóanyagot.
Az anyag végét behajtva, gombostűkkel rögzítsd a csomagolóanyagot, mert így szép lesz a széle, nem csúfítja cellux és nem kell ragasztóval bajlódni, ami bepiszkíthatja az anyagot.

A váza alját úgy fejezd be, mintha ajándékot csomagolnál.
A "szájánál" egyszerűen csak hajtsd be a túllógó csomagolópapírt.
nekem ilyenre sikerült...

...és így mutat az előszobánkban :)

 Tipp: ha a váza aljába teszel egy kis követ, akkor stabilabb lesz, ráadásul pl. szárazvirágot könnyebben el lehet rendezni benne.
Bízom benne, hogy lesz, aki megpóbálja elkészíteni. A legjobb, hogy bármilyen színű/anyagú csomagolóanyagból elkészítheő és a forma is kreativitástól, kézügyességtől függően változtatható.

Jó munkát!


2 megjegyzés:

  1. Bernikém!
    Ezt én szívesen kipróbálnám, de csak ha Te is itt vagy közben :))) Nagyon jópofa, ötletes.
    És szép az előszobátok is, egyszerű, de jó ötletekkel fel van dobva :)
    Üdv, Hugi

    VálaszTörlés
  2. Hát, bevallom: ezt a megjegyzésedet csak most vettem észre! Szoknom kell még ezt a blogosdit :) Szívesen tartok kiscsoportos fogalalkozást papírváza készítésből ;)

    VálaszTörlés