2012. augusztus 6., hétfő

Karkötő ruhaakasztó madzagból

Mi az: kis helyet foglal, mindenféle színű lehet, általában haszontalan, de minden nő szekrényében van belőle minimum 5 féle színben és nem ruhadarab, cipő vagy táska??
A válasz: ruhaakasztó madzag. Tudod, az a színes, általában keskeny selyem madzag, amit szinte minden ruhaneműbe belevarrnak, hogy a vállfához tudd rögzíteni a ruhákat.

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én gyakorlatilag mindig kivágom ezeket, viszont nem ÉN lennék  ha nem lennének gondosan összegyűjtve itthon. :)

Mikor már egyre több színű összejött, gondoltam, csinálni is kéne már valamit a madzagokból, jött is hamar az ötlet: legyen elsőnek mondjuk egy karkötő!

Kell hozzá ragasztó, 2 db talpas szerelőpálca (kreatív boltban beszerezhető), ékszer kapocs (nem használt ékszerről levehető) és egy fogó. (A képen látható méret egy kicsit brutál, de ez volt itthon :))

Először húzd rá az ékszerkapocs két részét a szerelőpálcákra, aztán hajlítsd el a végeket

Válaszd ki azt a színkombinációt, amiből szeretnéd elkészíteni a karkötődet. Én nagyon sokáig kísérleteztem, mert nem bírtam megállapodni, végül csukott szemmel húztam ki 7 madzagot, és tényleg az lett a tuti! Íme, néhány variáció, amiken én vaciláltam:

Ha sikerült kiválasztani a színkombinációt, mérd a csuklódhoz, vágd le egyforma hosszúra a szalagokat és kezdd el felragasztani a pálcára: ragasztózd meg egy kicsit a szalag végét és hajtsd rá a pálcára. Arra figyelj, hogy az ékszerkapocs lehetőleg középre kerüljön. Így fest, amikor az egyik felén túl vagy:


A fehér szalagomat túlságosan behajtottam a ragasztós végénél, de egyformára vágtam a sort. Mérd úgy a hosszát, hogy adj 2 cm-t ahhoz a mérethez, ami pont összeér a csuklódon. Azért csak kettőt, mert az ékszerkapocs miatt is lesz 1 cm plusz a körfogatban.
Ha megvan az egyik oldal, ugyanezt csináld meg a másik oldali pálcán is.
Mivel a szalag vége rojtosodhat, a biztonság kedvéért még keresztirányban is leragasztottam egy csíkkal, és készen is voltam vele.
Felvéve valahogy így mutat.

 
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése