2011. november 26., szombat

Adventi naptár

Két éve készítettem először adventi naptárat, ami azóta is megvan, mert annyira tetszik. Ha Neked is felkeltette az érdeklődésedet, megmutatom, hogyan csináld!

Ami kelleni fog hozzá:
 -piros és fehér papír (legjobb a sima fénymásolópapír),
-olló, lyukasztó, ragasztó,
-ceruza, körző, csillámos ragasztó,
-szalagok, kötözők (amit otthon találsz, lehetőség szerint piros, fehér, arany és ezüst színekben),
- vatta.

 Első lépésben a 24 db mikulás kalapkát kell megragasztani. Ez egy kicsit unalmas, nem árt, ha van valaki, aki segít megcsinálni őket. Vágj ki negyed körcikkelyeket a piros és fehér papírokból. Ha megvan, az összeset ragaszd össze kúp formába. Azért jó, ha fénymásolópapírral dolgozol, mert kellően vékony ahhoz, hogy a kúp tetejét szép csúcsosra lehessen formázni.


 Miután elkészültél a kalapokkal, lyukaszd ki őket két helyen, ahova a szalagot fűzöd majd akasztónak. Ha ez is megvan, jöhet a kreatívabb része a munkának: díszítsd a 24 kalapot kedved szerint. Használhatsz bármit, amit otthon találsz és illik az alap piros-fehér színvilágba.

A díszítéshez íme néhány ötlet:

Legutolsó lépésben vágj ki 24 db formát a számoknak. Ha van még türelmed, mehet csillag, háromszög, kör vegyesen. Végül csillámos ragasztóval írd rájuk a számokat. Ami a fellógatást illeti, én egy natúr madzagot feszítettem ki otthon, és szaloncukor akasztóra raktam a kalapkáimat. 
Tipp 1
Megerősítheted a papírt a lyukasztásnál úgy, hogy egy darab cellux-ot ragasztasz a papír két felére ott, ahova a lyukat tervezed.
Tipp 2
Ha a kalapok csúcsába belülről egy kis Technokolt csöppentesz, nem fognak behorpadni.
Tipp 3
Amikor felakasztod a kalapkákat, mindenképp felcserélve tedd ki a számokat, mert úgy izgalmasabb a keresgélés.
Tipp 4
Mivel nem túl nagyok, a kalapokba csak kisebb csoki-mandarin-dió-mogyoró...stb. kerülhet. Én azzal dobtam fel, hogy egy kis szalmát, virgács ágat, angyalhajat vagy vattát tömködtem az ajándékok alá/közé. 

Az egészet el lehet készíteni egy délután alatt. Ajánlom nem csak gyerekeknek, bárkinek nagy örömet lehet okozni vele, a házat/lakást pedig nagyon hangulatossá varázsolja! 
Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése