2012. október 2., kedd

Születésnapi meghívó házilag

Egy barátnőm kért meg, hogy csináljak 25 db születésnapi meghívót. Paraméterek: 60 éves férfi, kerüljön a meghívóra a fix idézet és szöveg, ne legyen sablonos és látszódjon, hogy dolgoztak vele. Az egészre kitalálással együtt néhány napom volt, de elég hamar jött az ötlet és a papírt is sikerült beszerezni.

Összesen 4 színnel dolgoztam, és vegyesen volt gyöngyház + matt papír. Ezen a képen a kellékeket láthatod, (az alap papíron kívül, amire maga a szöveg is került).
 

A történet nagyon egyszerű: A4-es papírokkal dolgoztam, csak a hosszú oldalból vágtam le kb. 8 cm-t és arra nyomtattam ki a megbeszélt szövegeket.
 Ezután lett izgalmas a dolog, mert egy kis pluszt akartam vinni a történetbe. A jobb oldalon a két szövegrész között csináltam egy 3,5 cm-es bemetszést sniccerrel (vízszinteset és függőlegeset is). Ez azért kellett az itt látható kis "fülecskéket" áthúzzam ezen. Persze ehhez az kellett, hogy előre kiszámoljam a méreteket és aszerint nyomtassak torta szimbólumokat.
 
 Ha még nem világos, úgy képzeld el, mint egy nyelv: ki lehet húzni a kis papírt a résen a meghívón. Ezért van egy kis "T"-alak a végén, mert az a fék, hogy ne essen ki. A végére nyíl formát vágtam, hogy egyértelműbb legyen, hogy mozgatható. Itt láthatod, hogyan néz ki nem kihúzott állapotban:
 Itt pedig kihúzva:
Mivel a fülecske a meghívó hátulján nem mutatott valami jól, így a maradék papír anyagból hátlapot ragasztottam minden meghívóra, mixelve a színeket:
Aztán jött az első rész: rajzoltam egy 60-as sablont, amit szintén a maradék papírokból vagdostam ki minden meghívóhoz és szintén mixelve a színeket a borító oldal sarkára ragasztottam. Szándékosan lett ilyen a sablon, a sarkokat mindenhol lekerekítettem, mert így sokkal finomabb lett az oldal.
És amikor már azt hittem, hogy készen vagyok, akkor jött a sokk: elírtuk a dátumot!! Nem volt idő újra kivitelezni a meghívókat, hanem a szombati terápiás piacozás alatt kitaláltam, hogy újságokból fogom kivagdosni az elrontott április helyett a május betűit...

...egyszerűnek tűnt, de a "j"-kel nagyon megszenvedtem, alig találtam megfelelő méretűt :) Végül 2 napi betűvagdosás után az összes meghívó elkészült!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése