2011. október 5., szerda

Pöttyölő



Volt egy nagy falfelület a nappalinkban, ami nagyon csípte a szemem. Olyan üres volt, olyan színtelen, olyan semmilyen. Mivel albérletben lakunk, és A Bácsi (tulajdonos) kérte, hogy ne nagyon furkáljuk össze a falakat, így más megoldást kellett keresni a hagyományos kép/falipolc/poszter...stb. helyett.

Az egyetlen szóba jöhető mentőöv a klíma volt. Mivel erre a falra van felszerelve, mindenképp azt kellett kitalálnom, hogy mi az ami kellően nagy az adott felületre, mutatós, illik a nappalink színeihez és könnyű (mármint súlyra, mert nem valószínű, hogy a mai klímákat arra tervezték, hogy holmi kreatív hajlammal megáldott albérlők több kilós mindenféléket akasszanak rá).

Szóval ekkor jött az ötlet...egyik reggel láttam egy virágbolt kirakatában valami függönyszerű, de mégsem az dolgot. Ilyen volt, csak homogénebb színű kagylókból:

Nagy bolgogan rohantam is meginterjúvolni az eladót, hogy mennyiért adja. 8 800 Ft volt. Úgy voltam vele, hogy nem ér annyit, ráadásul 5-6 kilót nyom (állítólag), ami teljesen kizárta, hogy hazacipeljem, és ráapplikáljam a klímánkra.

Pár napig gondolkoztam, és végül kiötlöttem, hogy a mi legyen.

Nem csináltam mást, mint összegyűjtöttem otthon a mindenféle papírjaimat és elkezdtem pöttyöket vagdosni. Három színnel dolgoztam: fekete, ezüst, zöld. Miután elég pöttyöt szabtam, egyszerűen felfűztem őket egy sötét hímzőfonalra és függönyszerűen rákötöttem a füzéreket egy vékony alumínium csőre. Ezt ráerősítettem a klímára és készen is voltam.
Tipp: arra figyelj, hogy ne használj túl vékony papírt, mert az nem biztos, hogy elbírja a többi pötty súlyát, ha felülre kerül és könnyen deformálódik.
Az egészben az a legjobb, hogy gyakorlatilag ingyen sikerült megcsinálnom, mert maradék anyagokat használtam fel hozzá. Ezen kívül azt szeretem még ebben, hogy bárki el tudja készíteni és nagyon egyedi dekorációt kap akár pöttyöket, akár más formákat használ. A színekről nem is beszélve.

Szóval hajrá! Óvónénik/tanárnénik előnyben: technika órán lehet kivágatni a formákat a kis lurkókkal és úgy hamarabb készen van

2 megjegyzés:

  1. Óvónénik, Vigyázat, a gyermekmunkát szigorúan büntetik ;) ;) ;)

    VálaszTörlés
  2. Természetesen csakis óvódai/iskolai felhasználásra vagdossanak! ;)

    VálaszTörlés