2011. december 8., csütörtök

Kreatív kávészemek karácsonyra (is)

Tavaly jutott eszembe először, hogy kávéval dekorált képkeretet csináljak. Csak úgy kipattant a fejemből az ötlet. Nem is vártam sokáig, beszereztem a kellékeket és megcsináltam az első keretet.

Az első kávés kereteim
 Ha Te is szeretnél egy illatozó, garantáltan egyedi képkeretet (mondjuk karácsonyra-) ezekre lesz szükséged:
- szemes kávé (kezdetnek elég a kis csomag)
- ragasztópisztoly (jó sok utántöltővel)
- képkeret tetszőleges színben (az egyszerűség kedvéért ajánlom a kávéhoz hasonló barna színt)
- fényes lakk
 1. lépés
Ragasztózz be egy kis területet a kereten. 10 cm-nél ne legyen nagyobb, mert gyorsan kell dolgozni, és a ragasztó hamar szárad.

2. lépés
Szórd rá a kávészemeket a beragasztózott részre és oszlasd el őket úgy, hogy a lehető legjobban befedjék a felületet. Néhol ki fog maradni egy-egy nagyobb rész, ide illessz olyan szemeket, amiket előzetesen kettétörtél.
Ha megvagy, jöhet újra egy adag ragasztó és újra egy adag kávé, amíg a végére nem érsz. Gyakorlatilag ennyi a munka nehezebb része! Miután körbeérsz, nézd végig a keretet, hogy ne maradjanak nagyobb hézagok. 

3. lépés

A száradással elég néhány órát várni és jöhet a lakkozás. Erre azért van szükség, mert akármilyen ügyesen ragasztod a kávét, mindig maradnak olyanok, amik egy kisebb ütés miatt is leeshetnek. A lakk azon túl, hogy fixál, fényessé is teszi a szemeket. Ráadásul óvatosan portalanítani is lehet így a keretet.

A lakkozásnál mindig figyelj rá, hogy lehetőség szerint kültérben vagy jól szellőző helyiségben történjen! A rétegek számát illetően: 2-3 elég a tartáshoz és még nem lesz egyenetlen. Az egyes rétegek fújása között hagyj legalább fél órát.
Ezt a keretet azzal dobtam fel, hogy az egyik sarokban fokozatosan egyre kevesebb kávészemet ragasztottam fel

A legjobban azt szeretem ezekben a keretekben, hogy a lakkozás ellenére is nagyon sokáig lehet érezni a kávé illatát. Illetve van még valami...a ragasztópisztolyba való műanyag olvadás és újra száradás után lilás színű lesz. Ne ijedj meg ettől, szerintem még különlegesebb így az összhatás. Nekem tetszik a lila-barna páros!

Ha már jól megy a "kávézás", feldobhatod mondjuk egy kis arany spary-vel:
 
Nem csak képkeretre, más felületre is felragaszthatod, például széles keretes tükörre, amit szintén megbolondíthatsz egy kis arannyal:
A lényeg, hogy Te készítsd el, még van idő Karácsonyig. Mégis csak jobb érzés saját készítésű keretben átadni egy rég elfeledett fotót...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése