2011. december 19., hétfő

Egyedi karácsonyi csomagolás

A Facebook-on már múlt héten beharangoztam, hogy egyedi karácsonyi csomagolásokat fogok mutatni. Végre volt is egy kis időm elkészíteni egyet-kettőt. Talán még nem késtem el vele nagyon...
Egyetlen egy féle csomagolópapírt vettem az idén a nagyobb ajándékoknak, a többit maradékokból szeretném megoldani - kreatívan. A szalagokat illetően annyi előnyöm van, hogy állandóan gyártok valamit itthon, ezért sokféle van raktáron.

Az első csomagolás végtelenül egyszerű: ezüst színű csomagolópapírra tetszőleges szalagot ragasztasz, erre pedig valamilyen karácsonyi motívumot. Nekem kerámia karácsonyfadíszem volt otthon, de bármilyen, papírból kivágott csillag, harang, angyal....stb. megfelel.
 
Most nézzünk egy stílusban eltérő csomagolást. Egy nagyobb ajándék került ebbe a klasszikus mintájú papírba. A hagyományos szalag-masni helyett natúr madzaggal tekertem körbe többször a doboz rövid oldalát. Erre ragasztottam makkokat, egy fakorongot és néhány faágat. Hogy némi csillogás is kerüljön rá, dekorfóliából hajtogattam masnit a dobozra. Az oldalakon rácsos, natúr színű anyagot futtattam végig.
Mivel a dekorfóliával nagyon szeretek dolgozni, a következő ajándékhoz ezt használtam alapnak. Vettem ezt a meghatározhatatlan színű (ezüstös barnás) fóliát, és ezzel csomagoltam be az ajándékot. Egy szokatlan színt választottam hozzá: kétféle lila szalagot tettem rá, majd egy hungarocell csillagot.

A következő két ötlet azoknak szól leginkább, akik nem szeretnének sokat áldozni a csomagolásra (pláne annak tudatában, hogy az az első, ami a kukában landol), mégis valami egyedit szeretnének.

A recept nagyon egyszerű: végy bármilyen csomagolópapírt, amelynek a hátoldala fehér és vond be vele az ajándékot. Próbálj olyan venni, amin nem üt át a minta. Ezután ceruzával halványan rajzold meg a szalag képzeletbeli vonalát az ajándékon. Majd végy tetszőleges színű tollat (ha lehet, olyat válassz, amihez találsz otthon bármilyen illő színű anyagot masninak). A ceruzás vonalakon belül kezdj el írni bármit, ami az ünnephez kapcsolódik. Én csak a meglepetés szót írtam egymás után:
Ha teleírtad a papírt, radírozd ki a ceruzás vonalakat, és tegyél a kereszteződésbe egy masnit. Készen is van az egyedi, személyre szabott csomagolásod! Ajánlom más alkalmakra is, pl. "Szeretlek" felirattal is nagyon ütős lehet. ☺
A következő ötlet hasonló az előzőhöz, annak a továbbfejlesztett változata. Eredetét tekintve egy unalmas értekezletről ered, ahol telefirkáltam az egész A4-es jegyzetfüzetem egyik lapját.
Itt szintén egy egyszínű -akár fehér- csomagolóanyagra lesz szükséged. Annyi a dolgod, hogy tetszőleges szöveggel vagy szavakkal, esetleg rajzokkal dekoráld a kellő méretű csomagolóanyagot. Valahogy így:
Ezután csomagold be az ajándékot...
... és tegyél rá egy masnit.
Garantáltan egyedi lesz az ajándékod és vagyonokat sem kell költened rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése